Розв'язування вправ на застосування перетворень виразів 7 кл
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів щодо способів перетворень цілих виразів, набутих учнями в ході вивчення алгебри в 7 класі; систематизувати знання щодо видів завдань, які передбачають застосування цих знань та способів дій; відпрацювати навички класифікації, вибору відповідного способу розв'язання названих видів виразів; виховувати культуру математичної мови, самостійність, впевненість.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
4 учні з картками в зошиті розв’язують аналогічні до домашніх завдання (правильність завдань перевіряють, підійшовши до стола вчителя, на якому розкладено картки з правильними відповідями, вибравши ту на якій їх відповідь – дивляться чи склалась на іншому боці картинка)
Усі інші в цей час розв’язують математичний сканворд
1 |
2 |
4 |
5 |
1 |
1 |
0 |
8 |
9 |
2 |
3 |
1 |
6 |
0 |
0 |
4 |
3 |
7 |
2 |
1 |
1. 57*43
2. 992
3. 502-302
4. 612
III. Формулювання мети й завдань уроку
IV. Актуалізація опорних знань
Виконання усних вправ
1. Укажіть знак виразу: а2; |а|; a2 + 7; |а| + 3; a2 + b2 + 3; (а – 1)2; (а – 1)2 + 3.
2. Якого найменшого значення набуває вираз: а2; |а|; а2 + 7; |а| – 3;
а2 + b2 + 3; (а – 1)2; (а – 1)2 + 3?Чому?
3. Який знак має вираз: -а2; -|а|; -а2 - 7; -|а| – 3; -а2 - b2 - 3?
VI. Розв’язування прикладів.
Гра «Задачі від Незнайка»
Ми отримали листа від Незнайка. Він попросив допомогти розв’язати його домашнє завдання. Але конверт промок під дощем і деякі букви та цифри стерлися. Давайте відтворимо записи так, щоб виконувались рівності.
(з конверта виймаються завдання)
(…-2)(…+2)=а2-…
а2-…=(…-4с)(а+…)
(3а+…)2=…+…+49
(…-5)2=m2-…+…
(ax+…)2=…+2axb2+…
…-9=(a-…)(…+3)
Працюємо з підручником
№7969(г,ґ) №799(а,г) №809(а,в)
Диктант
(учні на місцях виконують приклади на аркушах через копіювальний папір. Двоє учнів виконують на дошці.
1. Перетворити в многочлен добуток суми а і 4с та їх різниці.
2. Подати у вигляді многочлена стандартного вигляду квадрат суми 2х і 4.
3. Розкласти на множники різницю т6 і 81 .
4. Подати многочлен т2 -12тп + 36п2 у вигляді квадрата двочлена.
5. Розкласти на множники вираз 8а3 + п3.
6. Піднести до квадрата двочлен х2 - z.
Учитель збирає по одному аркушу з роботою для оцінювання. Учні класу за записами тих учнів, які працювали біля дошки, самостійно оцінюють свою роботу.
Творче завдання
У класі висить таблиця з пронумерованими формулами скороченого множення.
1. (а - b)(а + b) = а2 - b2;
2. (а + b)2 = а2 + 2аb + b2;
3. (а - b)г = а2 - 2аb + b2;
4. а3 - b3 = (а - b)(а2 +аb + b2);
5. а3 + b3= (а + b)(а2 -аb + b2).
Учитель один раз читає ліву або праву частину формули, а учні в зошит записують номер цієї формули. Перевіряється число, що
вийшло в результаті.
1) Сума кубів двох виразів.(5)
2) Різниця квадратів двох виразів.(1)
3) Добуток суми двох виразів і неповного квадрата їх різниці.(5)
4)Різниця кубів двох виразів.(4)
5) Добуток різниці двох виразів і їх суми.(1)
6)Квадрат першого виразу, мінус подвоєний добуток першого і другого виразів, плюс квадрат другого виразу.(3)
7) Квадрат суми двох виразів.(2)
Відповідь. 5154132.
VII. Підсумки уроку
IX. Домашнє завдання